מהו מיתוג?

מיתוג הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של כל עסק, גדול או קטן, קמעונאות או B2B.

אסטרטגית מותג יעילה נותנת לך יתרון משמעותי בשווקים תחרותיים יותר ויותר.

אבל מהי בדיוק המשמעות של "מיתוג" ?איך זה משפיע על עסק קטן כמו שלך? במילים פשוטות - המיתוג שלך הוא ההבטחה ללקוח שלך.

המיתוג מסביר להם מה הם יכולים לצפות מן המוצרים והשירותים שלך וזה מבדיל בין ההצעה שלך לבין ההצעה של המתחרים שלך.

מהמותג שלך נגזר מה אתה בעצם, מי אתה רוצה להיות ומה אנשים מצפים ממך להיות. האם אתה עצמאי מתחיל בענף שלך או אחד עם וותק?

האם עלות המוצר שלך היא גבוהה באיכות גבוהה או בעלות נמוכה, באיכות נמוכה? אתה לא יכול להיות שניהם, ואתה לא יכול לספק את כל הדברים לכל האוכלוסיה ,אתה צריך להיות ממוקד בקהל יעד מסויים.

אסטרטגיית המותג היא איך, מה, איפה, מתי ובפני מי אתה מתכוון להציג את המסר שהמותג אמור להעביר. איפה אתה מפרסם הוא חלק מאסטרטגית המותג שלך. ערוצי הפצה חזותיים ומילוליים הם חלק אסטרטגי בלתי נפרד מהמותג.

מיתוג עקבי וחדשני מוביל לבניית מותג איכותי וחזק, כלומר הערך המוסף שזה מביא למוצרים ולשירותים של החברה מאפשר לך לגבות יותר עבור המותג שלך ביחס למוצרים הזהים לשלך הלא כוללים מיתוג (הון מותג).

מוסף הערך הפנימי להון מותג מגיע לעתים קרובות בצורה של איכות נתפסת או קשר רגשי. לדוגמא, נייקי משייכת את מוצריה עם כוכבי ספורט, בתקווה שיווצר קשר רגשי אצל הלקוחות כלפי הספורטאי.

הגדרת המותג שלך היא כמו מסע של גילוי עצמי בעולם העסקים. זה יכול להיות קשה, זה עלול לקחת זמן רב אך זה דורש לכל המעט שתענה על כמה מהשאלות הבאות:

  • מהי המשימה של החברה שלך?
  • מהם היתרונות והתכונות של המוצרים או השירותים שלך?
  • מה הלקוחות הפוטנציאליים והקרובים חושבים על החברה שלך?
  • אילו תכונות אתה רוצה שקהל הלקוחות ישייכו עם החברה שלך?

 תחקור את הצרכים של הלקוחות, את ההרגלים והרצונות הקיימים והעתידיים שלהם. ואל תסמוך על מה שאתה חושב שהם חושבים. אתה צריך לדעת במדוייק!

הגדרת המותג שלך ופיתוח אסטרטגיית מותג יכולה להיות מורכבת, עדיף לפנות לגורמים מקצועיים.

שלב הבא לאחר שתגדיר את המותג שלך הוא זהות:

  • תעצב לוגו ביול עיצובים. תניח אותו בכל מקום. רשום המסר של המותג שלך. כל עובד צריך להיות מודע לתכונות המותג שלך.
  • שלב את המותג שלךמיתוג משתרע על כל היבט של העסק שלך : איך אתה לענות לטלפונים שלך, מה אתה או אנשי המכירות שלך לובשים, תסריט של שיחות מכירה, חתימת דואר האלקטרוני שלך, כרטיסי ביקור, מוצרי פרסום... הכל.
  • תצור קו עיצובי אחיד עבור חומרי השיווק שלך. השתמש באותו מערך צבעים, מיקום הלוגו. אתה לא חייב להיות מפואר, רק בקנה מידה אחד.
  • תהיה נאמן למותג שלך. לקוחות לא יחזרו אליך אם אתה לא תספק את הבטחת המותג שלך.
  • תהיה עקבי. זה הטיפ החשוב ביותר שאני יכולה לתת לך. אם אתה לא יכול לעשות את זה, הניסיונות שלך לבנות מותג ייכשלו.